No man is such a conqueror as the man who has defeated himself

Info | MANFAAT LANJUTAN@RIDER DI DALAM TAKAFUL

Posted by maatakaful In , , , | 0 comments»

Setiap kali kita diberitahu oleh agen Takaful mengenai Rider /manfaaat lanjutan di dalam polisi kita , adakah kita benar-benar memahami setiap rider@manfaat lanjutan Takaful yang kita beli itu?

Hari ini Kami ingin menjelaskan satu persatu setiap manfaat tambahan@rider yang ada didalam Takaful untuk pemahaman anda semua.

Manfaat Lanjutan@Rider adalah suatu manfaat tambahan yang kita akan perolehi selain dari Manfaat Kematian dan Manfaat Hilang Upaya Kekal ( TPD ).Manfaat Tambahan@Rider ini sebenarnya bukanlah sesuatu yang wajib untuk kita sertakan bersama polisi TETAPI...TETAPI...TETAPI...( 3x ditekankan ini..),ada juga Manfaat Tambahan@Rider yang perlu kita sertakan bersama polisi kita untuk kesenangan kita di masa hadapan.

Ok..Harap anda semua dapat memahami secara ringkasnya,apa itu Manfaat Tambahan@Rider didalam polisi Takaful kita.Disini, Kami akan terangkn satu per satu setiap Manfaat Tambahan@Rider didalam polisi Takaful kita.

# PENYAKIT KRITIKAL MANFAAT TAMBAHAN PLUS (MTCIP)
Ia merupakan manfaat tambahan berdasarkan sijil asas yang mana ada 36 jenis penyakit/rawatan-rawatan.

Satu bahagian atau 100% daripada jumlah yang dilindungi oleh MTCIP akan dibayar pada diagnosis yang pertama penyakit kritikal.
Contohnya:HIV disebabkan Pemindahan Darah(50% dari jumlah perlindungan)

CIRI-CIRI MTCIP :
1) Jumlah Asas Perlindungan akan berkurangan
Contohnya : Jika Jumlah Asas Perlindungan adalah RM100K ,dan bayaran yang telah dibayar atas penyakit kritikal itu adalah RM5000.Jadi ,baki Jumlah Asas Perlindungan yang tinggal akan menjadi RM95000 = RM100,000 - RM5000.

2)Jumlah MTCIP juga berkurang.
Contohnya : Jika Jumlah MTCIP adalah RM20K ,dan bayaran yang telah dibayar atas penyakit kritikal itu adalah RM5000.Jadi ,baki MTCIP yang tinggal akan menjadi RM15000 = RM20,000 - RM5000.

# PENYAKIT KRITIKAL MANFAAT TAMBAHAN SUPER (MTCIS)
Ia juga merupakan manfaat tambahan berdasarkan sijil asas yang mana ada 36 jenis penyakit/rawatan-rawatan,TETAPI setiap pembayaran dari MTCIS tidak akan memberi kesan kepada Jumlah Asas Perlindungan.

Satu bahagian atau 100% daripada jumlah yang dilindungi oleh MTCIP akan dibayar pada diagnosis yang pertama penyakit kritikal.
Contohnya:HIV disebabkan Pemindahan Darah(50% dari jumlah perlindungan)

CIRI-CIRI MTCIS :
1) Jumlah Asas Perlindungan akan KEKAL
Contohnya : Jika Jumlah Asas Perlindungan adalah RM100K ,dan bayaran yang telah dibayar atas penyakit kritikal itu adalah RM5000.Jadi ,baki Jumlah Asas Perlindungan yang KEKAL RM100,OOO.

2)Jumlah MTCIS akan berkurangan.
Contohnya : Jika Jumlah MTCIP adalah RM20K ,dan bayaran yang telah dibayar atas penyakit kritikal itu adalah RM5000.Jadi ,baki MTCIP yang tinggal akan menjadi RM15000 = RM20,000 - RM5000.

# MANFAAT PENYUMBANG (xxMTCB , xx = 8-25 Tahun)
Ia merupakan manfaat tambahan jika polisi anda dibayar oleh orang lain( penyumbang = suami,isteri,ayah,ibu,datuk,nenek,bf,gf ).

Manfaat ini membenarkan pengecualian caruman polisi anda jika penyumbang itu mengalami :
Hilang daya upaya kekal
Dirawat daripada penyakit yang merbahaya
Meninggal dunia.
Jika berlaku salah satu diantara 3 perkara yang disebutkan diatas kepada penyumbang ,anda akan terus menerima semua manfaat sijil dan jumlah yang bakal diterima masih boleh diperolehi oleh penama waris.

Akan disambung di penerangan seterusnya.....

PROTECT NOW !!! Perunding Takaful Kami Najib ( T50133P ) : 0162085201 ( najib.maatakaful@gmail.com ) Helmi ( T50132X ) : 0192721772 ( helmi.maatakaful@gmail.com)
Tawaran ISTIMEWA termasuk pemberian PERCUMA yang kami tawarkan adalah bagi 200 ORANG TERAWAL sahaja. Selepas itu, tawaran dan pemberian percuma akan ditamatkan seperti biasa. Oleh itu, saya gesa kepada anda semua supaya mengisi borang disediakan dengan kadar segera sebelum terlambat.

0 comments:

Post a Comment